storlek-36

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Divan - 8 mars 2013 14:33

på att träna... MEN - har dock kommit dit att jag är inte alls sugen på socker, bröd eller annat onyttigt! Och DET är stort!


Har ätit "rätt" under 3 veckor även om jag inte tränat så mycket jag hade tänkt mig.


Jag var iväg förra helgen, övernattade på hotell, men även där åt jag rätt! Havregrynsgröt till frukost o sen fick de varsågod göra egna varianter av sallader till mig. Köpte tex. "räksmörgås" utan smörgåsen, la till keso o några osaltade cashewnötter... Det var ingen jätteportion jag fick - men i jämförelse med min väninna så äter jag väldigt lite nu för tiden. Denna "räksmörgås" dög för mig till två måltider. Jag blev varken hungrig eller sugen på något.


Och jag gick med henne i kiosken, hon var sugen på chips... och det störde mig inte alls. Jag var inte sugen på något.


Så nu känner jag att jag äntligen ÄNDRAT LIVSSTIL - inte bara det här att ändra diet för att komma iform.


Igårkväll tog jag tonfisk, gul paprika, kokt ägg... och jag fick EXTREM klåda över hela kroppen! Började i handflatorna och spred sig! Så jag tog en dusch o skrubbade mig... letade sen som en dåre efter allergitabletter men utan att hitta. Hittade lugnande mediciner - Atarax - som jag kollade på internet om och de kunde även användas mot nässelutslag... och tack o lov så blev jag bättre inom en timme.


Har nu bokat tid hos min husläkare för allergitest - jag misstänker tonfisken :( hoppas att det inte betyder att det är räkor också.


På Netto hade de rökt röding från Danmark till bra pris... åh så gott! Och även parmaskinka... 


Så ja, jag har fått kontrollen över min mat o det är sååå skönt. Skönt att ha kommit så långt att det inte känns som man offrar något eller sörjer något.


All svullnad är borta, på fingrar o ben.


Jag har inte mätt mig i cm. men i morse vägde jag 88,7 kg. Så det är -3,4 kg. på 3 veckor. Och det kan jag inte klaga på!


Bjuder på bilden av min sena lunch:

Parmaskinka
Sparris
Paprika
Ost
Vinäger


  

Till mellanmål blir det:
Kesella & bär


Så hej på en stund... eller dagar ;)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

BFL program

Viktnedgång

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Bilder

 


Ovido - Quiz & Flashcards